Sunday 7 August 2011

Die perdevlieg en die leeu


Die perdevlieg kom ewe vermakerig by leeu aangevlieg: “Jy is nie eens 'n aks sterker as ek nie, Leeu. Daarom is ek is trouens nie eers in die minste vir jou bang nie! Waarin is jou kamstige krag miskien geleë? In naels wat krap, en tande wat byt! Dis maar die tipe ding wat 'n flerrie ook inspan, stry sy die dag met haar man." En die insek kry net nie end nie:  "Ek is, om die waarheid te sê, sterker as jy, en as jy nie te bang is om toe stem nie, kan ons dit nou, hier, op die plek, uitbaklei om my punt te bewys." Met die gaan hy tot die aanval oor en piets vir leeu om sy neus waar sy gesig nie met ruie hare bedek is nie. En hy piets en hy piets en piets en piets. En al wat stomme leeu kon doen, was om homself onbeholpe met sy kloue te verweer – maar al waarin hy kon slaag was om homself stukkend en aan flarde te krap. Op die ou einde moes hy die stryd gewonne gee – perdevlieg het hom deeglik ore aangesit. Heel triomfantelik is perdevlieg toe ook daar weg –reguit, ongelukkig, in 'n spinnerak, waarin sy gou verstrengel raak, in. En terwyl die spinnekop haar tot maaltyd vir homself neem, betreur perdevlieg die feit dat sý, wat leeu van alle diere die loef afgesteek het, deur so 'n nietige skepseltjie soos 'n spinnekop aan haar einde moet kom.




Die Engelse vertaling praat van 'n “gnat”, wat saam met “midge” as “muggie” vertaal word. Kan muggies steek? Ek weet nie. Ek stel my voor 'n steekvlieg of perdevlieg pas beter in ons konteks.


Laura Gibbs se fotobron op Flickr