Thursday 4 July 2013

Die skilpad en die arend


Heerlik lui aan die bak in die wintersonnetjie span ‘n skilpad sy stem skril en klaend in om ‘n swerm seevoëls naby hom op die rotse te verwyt vir die feit dat nie een van hulle in al hierdie jare dat hulle naaste bure is, nog ooit bereid was om hom te leer vlieg nie. ‘n Arend wat daar bo in die lug rondgehang het op soek na iets om te gebeur, hoor die skilpad se gekerm en kom vind uit wat skeel. “Nou maar wat sal jy my betaal,” wil Arend oomblikke nadat hy die skilpad se treurmare uitgeluister het, weet, “as ék jou help om die wonder van vrye vlug te ervaar?” Hy bied dan ook aan om Skilpad saam met hom die bloue lug in op te neem en daar in die hoogtes met hom te sweef, maar teen ‘n prys natuurlik. Skilpad, skoon opgerui oor die vergesigte wat hy in sy geestesoog oproep, is ook nie links nie en beloof die arend, lekker wild en wyd, sommer al die skatte van die see. “Nou maar in daardie geval dan, laat my toe, nie net om jou te laat voel hoe dit is om te vlieg nie, maar om jou te wys hoe om die kuns op jou eie te bemeester,” sê Arend en neem Skilpad, wat intussen van al die opwinding al skoon aan die bewe gegaan het, versigtig in sy skerp kloue. Hy neem hom tot amper in die wolke voor hy hom eensklaps net so laat laat los en met arendsoog dophou om te sien presies waar die onnosel skilpad hom binne enkele tellings teen die ruwe rotse morsdood te pletter gaan val. Wel wetend dat hy sopas die volgende dis op Arend se spyskaart geword het, roep die skilpad uit: “Wat nou besig is om met my te gebeur, is niks minder nie as my welverdiende loën . Wat het ek, wat selfs op die grond sukkel om oor die weg te kom, nou met vere en vlerke uit te waai, so asof ek iets in die lug verloor het en dit tussen die wolke moes kom soek!"


As mens altyd dit waarvoor hy wens, moet kry, sal hy meer dikwels as nié, juis daardeur ruïneer word.