Monday 13 June 2011

Die Weduwee en die Skaap


‘n Weduwee het nog net ‘n enkele skaap oorgehad. Kom skeertyd spring sy toe met die skêr onder sy vag in. Sy is so onbehendig met die skêr dat sy die stomme dier tot in sy vleis raaksny. Krullend van die pyn roep die Skaap uit:  “Hoekom, Baas, maak jy my so seer. My bloed gaan nie vir jou meer wol oplewer nie, gaan dit? En as dit my vleis is wat jy wil hê, daar is slagters wat my sonder pyn en leiding sal dood. Maar is dit my wol wat jy soek – daar is ook goeie skeerders wat my sal skeer sonder om my te wond of selfs net seer te maak.”

Die goedkoopste uitweg is nie altyd die beste uitweg nie.

Die boodskap waarmee die fabel afsluit moes later jare bygekom het. Babrius eindig sy fabel sonder enige boodskap. Maar dan was Babrius en sy tydgenote ook bekend met die Griekse spreekwoord wat keiser Tiberius na bewering ook gebruik het:  'n Goeie herder skeer sy kudde, hy slag hulle nie af nie.

Ek kon nie 'n enkele illustrasie opspoor wat by die fabel tuishoort nie. Die skaap is sommer net 'n skaap uit 'n gans ander fabel.