Wednesday 29 May 2013

Die sebra en die leeu


Die sebra en die leeu het ‘n samewerkingsooreenkoms aangegaan sodat hulle die diere van die veld voortaan met veel groter gemak plat kan trek. Die leeu het onderneem om met sy veel groter krag die sebra in die jag by te staan, terwyl die sebra op sy beurt van onderneming was om sy vinniger spoed in die tweemanskap se guns aan te wend. Toe die tweetjies so saam-saam genoeg wild in die stof laat byt het om hulle sommer baie lank te kan hou, neem die leeu dit op hom om die prooi tussen hulle te onderverdeel. En daar pak hy dit alles mooitjies in nie minder nie as drié hopies uit! “Hierdie eerste deel is vir my,” sê hy, “omdat ek koning oor die diere is; die tweede deel is ook myne omdat dit ek is wat saam met jou die jaag- en jagwerk gedoen het; en wat die derde en laaste deel betref, dit sal, glo my vry, vir jou niks anders as groot onheil inhou nie, dis nou mits jy dit nie dadelik en op die plek vrywillig in my hande los en so gou as moontlik voet in die wind slaan en so vinnig as moontlik so ver as moontlik uit my pad uit kom nie.”

Hierdie val vreemd op die Afrika-oor. 'n Sebra wat karnivoor is. Op die Griekse oor moes dit ook vreemd geval het, in hul weergawe is dit nie 'n streepdonkie wat betrek word nie, maar Vaaljas die donkie.